Website Prisma Ik Heb Een Klacht

Het Cliëntenplatform had de klachtenfunctionarissen te gast. Zij vertelden over wat je kunt doen als je het ergens niet mee eens bent. 

Als je ergens ontevreden over bent en daar iemand over verteld, dan heb je een klacht. 
Een klacht kan over allerlei verschillende dingen gaan. Als iemand steeds onder je balkon rookt, of hondenpoep op de stoep.  Maar ook als de ondersteuning die je krijgt niet is zoals je verwacht.

Als er thuis iets is, kun je dat zelf proberen op te lossen of hulp vragen aan je begeleider. 

Lukt het niet om het thuis op te lossen, dan kun je de hulplijn bellen via 088-7702300. 

Je kunt ook mailen naar hulplijn@prismanet.nl.Als je belt of mailt, dan maak je contact met één van de klachtenfunctionarissen. Marion en Petra zijn er om je te helpen met jouw klacht.

Je kunt dan vertellen wat er aan de hand is. En wat je er mee wilt doen. Soms is het fijn om iemand over je klacht te kunnen vertellen. Andere keren wil je het oplossen. 

Marion en Petra hebben een opleiding gedaan voor klachtenfunctionaris. Ze weten dus precies wat ze moeten doen. 

Ze helpen je bijvoorbeeld om erachter te komen wat het echte probleem is. Ze hebben geen oordeel, en vinden het dus niet goed of slecht wat je verteld. 

Ze gaan ook niet je klacht oplossen. Maar wel samen met jou kijken wat er nodig is om een oplossing te vinden. 

De oplossing van jouw probleem moet ook voor iedereen goed zijn. Je krijgt dus niet altijd zomaar gelijk!

Het werk van de klachtenfunctionaris is anders dan de vertrouwenspersoon voor cliënten. De klachtenfunctionaris is onpartijdig. De vertrouwenspersoon staat aan jouw kant. 

De vertrouwenspersoon kan jou helpen met je klacht en samen de klachtenfunctionaris bellen. 

Lukt het niet om je klacht op te lossen? Of ben je ontevreden met het resultaat?
Dan kun je naar de regionale klachtencommissie of geschillencommissie. Die staan los van Prisma. Bij de geschillencommissie moet je wel vooraf inleggeld betalen. Als je gelijk krijgt, krijg je dat geld terug. 

Prisma vindt het belangrijk dat klachten opgelost worden. Ben je het niet eens, of heb je ergens last van? Bespreek dat met je begeleider of bel met de klachtenfunctionaris!

Vind je het moeilijk, dan mag je natuurlijk om hulp vragen! Iemand die jou daarbij kan helpen, of de vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon vind je ook via de Hulplijn. Lees er hier meer over.

Wil jij niks missen van het nieuws

Volg ons op social media. Of lees het MijnPrisma nieuws