Zorg aanvragen bnnr 2.jpg

Jouw persoonlijk klantbegeleider heeft een kennismakingsgesprek met jou gehad. Tijdens dit kennismakingsgesprek heben jullie samen met jouw familie gekeken naar wat jouw vragen en wensen zijn. En of Prisma wat voor jou is. De klantbegeleider heeft een informatiepakket aan jou gegeven. Alle informatie uit dit informatiepakket vind je hier op onze website uitgebreid terug.

 

Logo clientenplatform prisma.jpg

Medezeggenschap bij Prisma

Medezeggenschap, het woord zegt het al: je praat mee over beslissingen. Prisma vindt het belangrijk dat cliënten mee kunnen praten over hoe we de dingen doen. Als cliënt kan dit via het cliëntenplatform, een lokale cliëntenraad of bewonersraad. Doe jij mee?
Ik wil meer weten over medezeggenschap
Klachten

Klachtenregeling

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt bij onze organisatie. Toch kan het soms zijn dat je het ergens niet mee eens bent, jezelf tekort gedaan voelt of een klacht hebt. We horen dan graag wat we anders kunnen doen. Bij de Hulplijn van Prisma kun je terecht met een probleem, opmerking of klacht. Goede zorg betekent namelijk dat we ook kijken en luisteren naar wat er nog beter kan.
Kijk wat je kunt doen bij een probleem of klacht
Rekenmachine En Geld

Bewindvoering

Als jij meerderjarig bent, ben je zelf verantwoordelijk voor je geldzaken. Maar omgaan met geld kan moeilijk zijn. Een beetje hulp van anderen is fijn, en soms ook nodig. Je familie kan deze hulp geven. Vind jij het fijner als iemand anders jou helpt? Dan kun je dit vragen aan de SVCP (Stichting VermogensbeMedeheer Cliënten Prisma). Kun jij je geldzaken niet zelf regelen? Dan wijst de rechter een bewindvoerder aan. De SVCP kan jouw bewindvoerder worden. Jij kan jezelf aanmelden. Maar ook familieleden mogen jou aanmelden.
Ik wil meer weten over bewindvoering
Halloprisma Prismaplein2

Cliëntcommunicatie

Prismaplein Communicatie met ouders en verwanten, dat vinden wij belangrijk. Wij zijn graag met jullie in contact. Dat doen wij natuurlijk persoonlijk. Daarnaast hebben wij een speciaal intranet voor jullie: Prismaplein. Start er een nieuwe collega op een locatie, wordt er een leuke activiteit georganiseerd of is er belangrijk nieuws vanuit de organisatie te melden? Je kunt het allemaal lezen op Prismaplein. Voor Prismaplein krijg je een persoonlijke inlog. De teamleider regelt dit graag voor jullie. HalloPrisma voor jou als cliënt Op HalloPrisma vind je veel leuke informatie. En je kunt ook meepraten. Er staan nieuwsberichten op. Er is een activiteitenkalender. En er is informatie over veel onderwerpen. Wil jij in contact komen met anderen? Dan kan dat ook via HalloPrisma, maar alleen als jij dat wilt. Voor HalloPrisma krijg je een persoonlijke inlog. Je teamleider regelt dit graag voor je.
CAK

Het CAK

Het CAK voert allerlei regelingen uit. Dit doet zij in opdracht van de overheid. Op de website van de CAK vind je alles over deze regelingen zoals: Wlz in 2020 of de Wmo in 2020. Wil je meer weten? Op de website van het CAK vind je alle informatie. Je mag natuurlijk ook altijd je vragen stellen aan jouw persoonlijk klantbegeleider.
Ik wil meer weten over de Wlz
GettyImages-166273107_supe_kl.jpg

Fittin

Onder de naam Fittin bieden wij ondersteuning aan bij het opzetten van een particulier wooninitiatief. Met een particulier wooninitiatief geef je zelf invulling aan de toekomst van je kind. Fittin ondersteunt ouders en verwanten bij het opzetten van een particulier wooninitiatief. Jij hebt een idee, wij denken mee.
Ik wil meer weten over een particulier wooninitiatief
hulp thuis omgaan.jpg

Makker

Onder de naam Makker bieden wij ambulante begeleiding: dit betekent dat je thuis wat extra hulp krijgt. Bijvoorbeeld bij het organiseren van jouw huishouden, plannen van jouw dag of zoeken naar een passende werkplek. Onze begeleiders luisteren naar jouw verhaal en helpen je vooruit.
Ik wil meer weten over Makker

Heb je nog vragen?

Neem dan gerust contact op met jouw persoonlijk klantbegeleider