7-07-2025
In een organisatie met ruim 2200 collega’s en meer dan 3100 cliënten weet ik één ding zeker: ik zal niet iedereen persoonlijk leren kennen. Toch hoop ik dat mensen mij kunnen zien zoals ik ben, niet alleen als bestuurder, maar ook als mens. Gewoon als Hilde.
In eerdere blogs vertelde ik over mijn eerste indrukken bij Prisma, mijn weg naar de zorg en hoe we samen bouwen aan stevige fundamenten. Maar minstens zo belangrijk als het wat en waarom, is het hoe. En dat begint voor mij met iets ogenschijnlijk eenvoudigs: toegankelijk zijn.
Hallo, ik ben Hilde, bestuursvoorzitter van Prisma. Onze slogan ‘Wij zijn Prisma, wie ben jij?’ raakt de kern van wie we zijn: samen, in contact en altijd pionierend.
In deze blog deel ik mijn ervaringen, inzichten en de stappen die we zetten om een verschil te maken.
Alleen samen creëren we een omgeving waar iedereen zichzelf kan zijn. Wie ben jij? Ik hoor het graag!
Ik merk wel eens dat mensen mij vooral in de formele rol als bestuurder zien. Dat begrijp ik. Toch ben ik ook gewoon Hilde; iemand die graag luistert, leert, en graag in contact is met mensen over wat er écht speelt. Wat houdt hen bezig, waar zijn ze trots op, waar maken ze zich zorgen over? Daarom probeer ik regelmatig locaties te bezoeken, om mee te kijken, mee te voelen. Want een keer meedraaien zegt soms meer dan weken vergaderen. Je proeft de cultuur, ziet de dynamiek, je ontmoet en spreekt cliënten, verwanten en collega’s in hun dagelijkse praktijk. Dan merk je dat je ook gewoon Hilde kan zijn. Dat echte contact is voor mij van onschatbare waarde.
Wil je iets kwijt, heb je een idee, een zorg of gewoon een verhaal dat je wilt delen? Bel me, mail me, of spreek me aan als je me ergens ziet. Ik ben ‘gewoon’ Hilde, en wie ben jij?