AdobeStock_207923852_b.jpg

Onze Raad van Bestuur

De leiding van Prisma is in handen van een tweehoofdige Raad van Bestuur, bestaande uit Hilde Hooijman (voorzitter) en Brigite van Haaften (lid). Samen met het Managementteam geven zij richting aan de organisatie en werken ze aan een solide basis voor hoogwaardige zorg en ondersteuning. De Raad van Bestuur draagt de dagelijkse verantwoordelijkheid voor Prisma en legt daarbij verantwoording af aan de Raad van Toezicht, die toezicht houdt op het beleid en de koers van de organisatie.

Hilde Hooijman Buiten

Hilde Hooijman

Voorzitter Raad van Bestuur
Met een achtergrond in de zorg voor mensen met een beperking, leidt Hilde sinds februari 2024 met passie onze organisatie. Haar aanpak is persoonlijk en gericht op samenwerking: "Samen maken we een betekenisvol verschil voor de kwaliteit van leven en werken. Prisma is een organisatie waar je trots op mag zijn. De betrokkenheid van onze medewerkers zie je terug in alles wat we doen."

"Samen, contact en pionieren: daar geloven wij in. Onze medewerkers maken elke dag het verschil voor mensen die het écht nodig hebben. Niemand werkt hier toevallig. En dat merk je."
Brigite Van Haaften Prisma

Brigite van Haaften

Lid Raad van Bestuur
Vanuit haar achtergrond als ortho-pedagoog en als politiek bestuurder, richt Brigite zich op het bij elkaar brengen van verschillende werelden: die van mensen mét en zónder beperking. "Het draait om echt luisteren en oprechte aandacht. We kunnen zoveel leren van elkaar! Iedereen binnen Prisma draagt daaraan bij. Samen zorgen we voor verbinding, met elkaar en met onze omgeving."

Ons Managementteam

Ons Managementteam bestaat uit ervaren en toegewijde professionals, elk met hun eigen expertisegebied. Samen waarborgen ze de strategische koers van Prisma, met oog voor zowel de organisatie als de mensen die wij ondersteunen. Daarbij is het niet alleen de visie van het Managementteam die telt; ook de Midden Kader Teams (MKT’s) spelen een cruciale rol in het dagelijks functioneren van Prisma.

De teamleiders werken binnen hun MKT nauw samen om de operationele uitvoering soepel te laten verlopen en de zorgverlening te versterken. Hun betrokkenheid en inzet zorgen ervoor dat onze visie en plannen niet alleen op papier staan, maar ook in de praktijk tot leven komen. Zo ontstaat er een hechte samenwerking, waarin iedereen – van management tot teamleiders – bijdraagt aan het bieden van zorg die er écht toe doet.

  • Michael de Nijs | Manager Zorg 
    MKT Breda en MKT Makker

  • Pauline van Moorsel | Manager Zorg
    MKT Fittin, MKT Werk & Participatie

  • Marieke van Schijndel | Manager Zorg
    MKT Complex, MKT Flex, MKT Landpark en MKT Waalwijk/Tilburg

  • Mark van Helvoirt | Manager Bedrijfsvoering
    Financiën, ICT, vastgoed, inkoop en facilitair

  • Esther Vaarties | Manager Klant & Markt
    Accountmanagers, hospitality team, HR, marketing & communicatie, opleiden, recruitment en zorgbeleid


Onze Raad van Bestuur en het Managementteam worden ondersteund door: 

  • John Hendriks
    Concerncontroller

  • Karim Hammadi
    Bestuurssecretaris en Kwaliteitscontroller

  • Sylvia Schoenmakers
    Bestuurssecretaresse

Onze Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht is de werkgever van de Raad van Bestuur en is belangrijk in het bewaken van de kwaliteit van onze organisatie. Zij houden toezicht op de uitvoering van onze missie en helpen ons koersvast te blijven. Met hun onafhankelijke blik zorgen zij voor balans, transparantie en waarborgen ze dat we de best mogelijke zorg kunnen blijven bieden. Samen staan we sterk voor onze cliënten en medewerkers.

  • Jérôme VerhagenLid sinds 1 juli 2018
    Voorzitter, Remuneratiecommissie, Doorlopende uitnodiging voor alle commissies

  • Katinka van Boxtel | Lid sinds 1 januari 2025
    Lid commissie Zorg, Kwaliteit en Veiligheid.

  • Annette PasveerLid sinds 1 januari 2025
    Lid commissie Vastgoed, Lid commissie Zorg, Kwaliteit en Veiligheid

  • Paul Zegveld | Lid sinds 30 mei 2022
    Op voordracht van CCR, Voorzitter commissie Zorg, Kwaliteit en Veiligheid

  • Roel GoffinLid sinds 1 juli 2018:
    Voorzitter commissie Financiën en ICT, Voorzitter commissie Vastgoed
  • Henk van der Stelt | Lid sinds 1 maart 2023:
    Lid van de commissie financiën en ICT

* De vergoedingen voor de leden van de Raad van Toezicht worden vastgesteld volgens de regels van de Nederlandse Vereniging van Toezichthouders. Deze informatie is transparant en terug te vinden in de jaarrekening van Prisma.

Ons organogram

Organogram 2024

Iedereen telt

Bij Prisma telt iedereen mee. Of je nu een cliënt bent, medewerker, bestuurslid of toezichthouder – samen bouwen we aan een organisatie waarin zorg en aandacht voor elkaar centraal staan. We geloven in de kracht van gelijkwaardigheid en persoonlijke betrokkenheid.

Wil je meer weten over hoe wij werken? Lees verder over onze missie en visie, of neem contact met ons op. Samen bouwen we aan een toekomst waarin zorg echt het verschil maakt.